2011. december 5., hétfő

Vanília és csokikrém

Amint azt megígértem most közzéteszem én hogyan csinálom a vaníliás és csokis krémet.
A vanília krém nem más mint a Cseh mézes-krémes nevezetű sütemény krémje. Ez egy nagyon könnyű  habos, nem túl édes krém, amit eddig még mindenki csak dicsért.

Hozzávalók:
  • 1 liter tej
  • 2 csomag vaníliás puding
  • vaníliás cukor ízlés szerint
  • 4 tojás sárgája
  • 3 púpozott ek. liszt
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg porcukor
A tej nagyobb részét felteszem forrni a vaníliás cukorral, egy kisebb részében elkeverem a pudingport, lisztet és a tojássárgákat. Csomómentesre keverem, én általában át is szoktam szűrni egy sűrű lyukú tésztaszűrőn, hogy véletlenül se maradjon csomó benne ( a szűrőt azonnal utána be szoktam áztatni, nem kocáztatom meg, hogy beleszáradjon, mert azt elmosni nem lenne egy leányálom :-)) A felforrt tejet a legkisebb lángra teszem ,  óvatosan beleöntöm a pudingos keveréket és lassú tűzön felfőzöm.
Vízfürdőbe állítva  kihűtöm. Közben a margarint mikróban megpuhítom, amikor majdnem folyik akkor jó, így ugyanis könnyebben lehet jó habosra verni. A porcukorral legalább tíz percig habosítom a margarint.
Miután kihűlt hozzáadom a főzött krémet, és a kettőt jó alaposan összekeverem.

A csokikrém  alapja ugyanez a recept, csak az idők folyamán kicsit átvariáltam a saját ízlésemre és a tortázáshoz alkalmasra.

Hozzávalók:
  • 1 liter tej
  • 2 csomag csoki puding
  • 1 ek Holland kakaópor
  • 4 ek púpozott evőkanál liszt
  • 4 tojás sárgája
  • 100 g csokoládé ( én ét-és tejcsokit használok vegyesen)
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg porcukor
  • kicsi rumaroma
Az elkészítés menete ugyan az mint a vaníliásé, a kakaóport a liszttel és a pudingporral együtt adom a tejhez, az apróra tördelt csokit a a főzés során dobom bele a krémbe és úgy főzöm meg. A rumaromát pedig a margarinnal való összedolgozás során adom hozzá.

Ennél a két receptnél a cukor mennyiségét lehet variálni ízlés szerint. A mennyiség egy 26 cm-es tortára bőven elég, sőt talán kicsit sok is, bár én bele szoktam tenni. Nem is volt még panasz, hogy nem volt elég krémes a torta. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése