2012. január 18., szerda

Torta katonának...


   A torta amit a  mai nap elhoztam nektek egy kedves ismerősöm férjének készült, aki katonaként dolgozik. Nem volt semmi kikötés, csak annyi, hogy katonai témájú legyen. Őszintén megmondom, elég sokat kutakodtam a neten ötletért, valahogy nem akart jönni az ihlet. Végül ezt a variációt találtam ki.
   Amiről részletesen érdemes írni, az a terepmintás burkolat elkészítése. Első gondolatom az volt, hogy airbrush-sal lefújom, de nekem valahogy úgy nem igazán tetszett, legalábbis amiket a neten láttam. Így a begyúrt szín mellett döntöttem. Külön begyúrtam a színeket, majd kicsi darabokra tépdeltem és egymás mellé nyomkodtam őket, végül így nyújtottam ki a bevonót. Lehet, hogy van jobb megoldás is, nekem ez bejött. Talán csak annyit változtatnék rajta, hogy sokkal kisebb darabokra tépkedném az egyes színeket, mert kinyújtás után így elég nagyok lettek a foltok.
   Egyébként gesztenyés krémet rejt a burkolat.



3 megjegyzés:

  1. Szia! nekem olyan kérdésem lenne, hogy mivel színezted meg a foltokat? Köszönettel Elvira

    VálaszTörlés
  2. Szia Elvira!

    A terepszín elkészítésére több lehetőség van, én azt választottam, hogy külön-külön beszíneztem a fondant barnára, feketére, zöldre és bézsre. Majd ezekből téptem kis darabokat, ezeket egymás mellé rakosgattam és kicsit összenyomkodtam az illesztési pontokat. Majd az egészet szép egyenletesre kinyújtottam. Ezzel vontam be utána a tortát.
    De láttam olyan megoldást is, hogy meg voltak simán festve a foltok a tortán festékkel, vagy airbrudh-sal megfújva. Remélem tudtam segíteni! :-)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Nagyon szép lett a torta, én is hasonló terepmintásat álmodtam meg. Az lenne a kérdésem össz-vissz a terepmintához milyen mennyiségű marcipán szükséges? És ha megszínezem mi ennek a metódusa? Milyen ételfesték kell hozzá? Por alapú? Te milyet használtál? És hogy kell színezni? Köszönöm!

    VálaszTörlés