2012. március 29., csütörtök

Szív torta....


   Ezt a tortát egy nagyon kedves ismerősömnek és férjének készítettem. Nem egy bonyolult torta, mégis mutatós. Ami kis csavar volt benne, az a második képen látható kis traktor. Ugyanis a pár kisfia is akkor ünnepelte a névnapját, így őt sem hagyhattuk ki, ezért kapta ő a traktort. :-))
  A virágok ötletét egy kedves bloggerina kolleginától, Mártitól, az Ízek, torták és más állatfajták..c. blog szerzőjétől lestem el, remélem nem haragszik meg érte, de engem nagyon lenyűgöztek az ő fantázia virágai, amit -ezen- a tortáján láttam.



5 megjegyzés:

  1. Nagyon nagyon szép lett! Már egy ideje csodálom a műveidet és vissza is lapozgatok alaposan, hogy saját családi kezdeményeimen is megjelenjen némi csavar, de ez még várat magára:)... Az "írókázás biztosan cukormáz, a formák meg felteszem marcipán, de a fedésre ez utóbbi őrült drága lenne. A kinyújtott/sodort cukormázból volt egy kezdetleges kísérletem, de mindenki lepiszkálta, mert kicsit lett csak szép, de nagyon ehetetlen:(
    Szakirodalmaztam "icing" témában, de kiváncsi vagyok, Te hogyan készíted? - ha nem titok:)
    Köszi

    VálaszTörlés
  2. Szia Paat!

    Köszönöm a dicséretet.:-)
    Az icing alatt én a royal icingot értem azaz egy tojás fehérje kb. 20 dkg porcukorral ( a mennyiség függ attól, hogy mire akarod használni, írókázáshoz kevesebb, ragasztáshoz több cukor kell) és 2-3 csepp citromlével felverve, úgy hogy a hozzávalók folyamatosan, apránként fogyjanak el minimum tíz perc alatt.
    Én a díszítésre és borításra nem marcipánt használok, mivel ahogy azt írtad is, horribilis az ára. Házi készítésű fondant masszával dolgozom, aminek a receptjét Kiskukta oldaláról szereztem. A figuráim is általában abból készülnek, bár utóbbi időben próbálkoztam marcipánnal is, és azt tapasztaltam, hogy figurákat könnyebb abból készíteni.
    Remélem segítettem! :-)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen! Dehogy haragszom, SŐT! Örülök neki, és igazán megtisztelőnek érzem, ha valaki felhasznál tőlem bármit is.
    Nagyon szép a burkolatod, nekem a házi készítésű masszából biztosan nem sikerülne ilyen tökéletesre! :-)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm M@rti! :-) Azok a virágaid tényleg nagyon inspiráltak, úgyhogy én köszönöm! :-)
    A házi fondant massza nekem nagyon bejött, csak ezt használom, és még soha nem hagyott cserben. Bár az is igaz, hogy csak és kizárólag Sweet family porcukorból érdemes csinálni, mert a többi nincs eléggé apróra őrölve, és borzalma lesz tőle a fondant állaga.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon köszönöm részletes válaszodat! A fondant-ig elméletben eljutottam, de szerintem én is hasonlót csináltam rózsavízzel, zselatinnal egy profi tortás könyvből... "Kilógtak" a cukorszemcsék, pedig átszitáltam. Most megyek és készítek egy sokáig keverős változatot. Hátha az volt a baj:)

    VálaszTörlés