2011. november 17., csütörtök

Az "én" piskótám...

  Úgy gondoltam első receptként megosztom veletek az "én" piskótám receptjét. Azért teszem idézőjelbe azt, hogy az enyém mert én is a neten olvastam valakitől ezt a receptet, de már sajnos nem emlékszem rá, hogy hol és kitől, de ezúton is nagyon köszönöm, hogy megosztotta velünk. Nagyon-nagyon jó recept, amióta először elkészítettem azóta csak ezt használom, mert nagyon finom, könnyű, ugyanakkor jó a tartása is. 

Szóval a recept:
  • 27 dkg porcukor
  • 4 tojás
  • 8 ek víz
  • 20 dkg liszt
  • 8 g sütőpor
  • 2 ek kakaópor
A tojások sárgáját a langyos vízzel és a porcukorral jól kikeverem, közben a lisztet átszitálom és belekeverem a sütőport és a kakaóport. A felhabosított tojássárgákhoz adom a lisztes keveréket. Majd óvatosan beleforgatom a felvert tojásfehérjét. 
Én nem szoktam kivajazni a sütőformát, csak sütőpapírt teszek az aljába. A tésztát kicsit homorúra húzom a formában, így nem púposodik fel sütés közben. 180 fokos sütőben tűpróbáig sütöm.
Ha nem kakaós piskótát készítek, akkor a kakaóport 2 kanál liszttel helyettesítem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése